macam-macam ragam ooooo..............  

Saturday, May 23, 2009

semalam aku bersembang dengan seorang kak..
pelbagai topik aku sembangkan
ada yang lucu,kehairanan dan sebagainya
dalam sembang kosong antara aku dan dia
pasti butir bicaranya merupakan nasihat buat diriku
setiap nasihatnya aku titipkan buat diri ku
walaupun ramai tidak mengemarinya
menurut mereka dia "ego"
tapi bagi ku dia bukan manusia macam 2
aku begitu senang meluahkan masalah kepadanya
kerana nasihatnya mampu uat aku berfikir rasional
sebelum membuat keputusan sesuatu perkara
semalam kami berbicara pasal
" bertunang dankahwin"
buat masa ramai kawan kerja yang lain
sudah diikat dan disunting
tahniah ku ucapan kan...mungkin dah tiba masanye
dia ada bertanya pasal aku "bila lagi"
secara ikhlas aku katakan aku belum bersedia lagi
kurasakn perkahwinan bukan
pekara yang boleh dibuat main2
dibuat suka-suka..ia perlu persediaan yang cukup
dari segi zahir dan batin
aku tidak mau melakukan
sesuatu perkara hanya menurut kata hati
takut dikata oleh manusia sekeliling aku..
tapi andai dah sampai seru waktu terdekat ini
aku terima dengan hati terbuka..
sedang seronok berbicara pasal orang bertunang
terbukalah dan terceritalah alkisah
seorang member aku ne terlalu
budiman terhadap pakwenya
sanggup berhabisan wang,masa,tenaga dan top up
demi nak menjaga hati kekasihnya
ku katakan pada kakak 2 macam mana ne kak
belum ada pe2 ikatan dah sanggup berkorban pe je
wooo ne mesti kekasih yang paling baik didunia
pasti bertuah sape yang memiliknya....he..he....
pandai sungguh lelaki tu mengambil
kesempatan dan mementingkan diri
macam mana kalau dah berkahwen
pasti mengamalkan konsep
"duit isteri buat belanja rumah duit suami uat enjoy"
mungkin perkara ne tidak mustahil berlaku
lastnye kami ketawa berbicara pasal kekasih yang budiman"
haaah tidak baik ketawakan orang...pelah ko ne dayah
suka bebonar ketawakan orang....



AddThis Social Bookmark Button


 

Design by Amanda @ Blogger Buster