Tiada lagi duka...........  

Thursday, September 18, 2008


Aku tidak tahu dimana harus ku mulakan mencoret....
aahhhhhhhh inikah dinamakan pancaroba kehidupan
yang amat memeritkan seringkali menghiris kalbu dan sanubari.....
Baru ku sedar angan dalam sedar
(tak tahu betul atau terbalik)
umur bukanlah ukuran tahap kematangan fikiran seseorang dalam
berfikir,tingkah laku,tuturkata dan berkaitan dengannya....
dulu aku beranggapan umur yang makin dewasa makin tinggilah
tahap IQ nya(fikiran masa budak-budak hingusan lagi)


Kala aku duduk bersendirian sering kali aku terfikir
keadaan manusia di sekeliling aku yang seribu satu ragam
membuat aku terfikir ingin mencari dan merungkai segala persoalan
yang sering bermain diminda dan naluri ku.......


Kenapa manusia hari ini sering bersikap HIPOKRIT.....
ingin dipuji dan disanjung apabila membuat kebaikan
andai tiada kata-kata pujian yang dititipkan
pasti kata-kata nista kedengaran di pelusuk alam.....
(dah tinggi diri lah...sombong betul dan semaksud dengan nye...he...he...)


Tutur katanya yang manis macam ibu gula(agaknya lebih manis dari itu kot)
dan kepetahan berkata-kata (macam bertih jagung)
bunyinya (macam tin kosong) mampu membuat manusia sekelilingnya tergoda,terpesona dan terpegunnn.........he.....he....he...
keistimewaan tika berbicara mampu membuat dunia bergolak,bermusuhan dan bumi tidak berpusing di paksinya tergelincir cikit.....
Keseronokan ketika berbicara memburuk-buruk manusia lain
demi kepuasan diri
(aku jugak salah satu magsanya tetapi aku tetap bersabar)
aku tidak mengerti kenapa dia begitu membenci diri aku.......
makin aku mendiamkan diri bukan bererti takut..
sikapnya makin mencabar keimanan dan kesabaran jiwa batin ku
setahu aku tak penah nak menyimpan
perasaan dendam dan benci padanya...
teman-teman sering menasihati supaya bersabar,tunggu dan lihat....
tapi sampai bila????????????
(insyaallah aku kan terus bersabar selagi termampu)


Ya Allah
Ku bermohon pertunjuk kebenaran dan kurniakan kesabaran dan ketaqwaan dalam diriku ne
lindungi diri ku dari berperangsangka buruk...
sesungguhnya yang buruk datang nya dari di diri ne
yang baik datang nya dari Allah swt....



AddThis Social Bookmark Button


 

Design by Amanda @ Blogger Buster