bukan mengungkit.... tapi membangkit.....  

Thursday, December 4, 2008

Hari ini pe yang ku laku semuanya tidak menjadi...
jasad ku diofis tapi jiwa ku melayang entah kemana..
hari ini aku sedaya upaya melakar senyuman
yang paling manis (dalam keterpaksaan)
dan buat macam biasa (buat bodoh)
aku terpaksa menipu dan bersikap kepura-puaraan
aaah tapi hari ini hati kecil ku menangis....
ya Allah kenapa aku sering diuji dan di duga
mungkin Allah s.w.t ingin aku sentiasa mendekati Nya
bagaimana perasaan kalian,kamu...kamu semua
bila kamu dikianati oleh orang yang telah kamu percayai
yang telah mengeluarkan dia dari kesengsaraan hidup
memberi kehidupan yang baru yang menjamin masa depannya sekeluarga
ya Allah aku bukan nak mengungkit semua ne
aku ikhlas dalam membantu orang yang dalam kesukaran
aku tak minta balas pe2 pun...
aku tak minta dijulang @ di hormati
tapi kenapa aku diburuk-burukan dan dilaga-lagakan
kini aku menjadi bahan umpatan dan sindiran oleh teman-teman
tapi kau terlalu pandai bermain kata...
senyuman yang ko lemparkan bak racun yang paling menyakitkan
kini baru kutahu kepura-puraan mu selama ne
walaupun madu yang aku bagi ko balas dengan racun
aku tetap macam dulu..tetapi untuk mesra dan akrab
seperti dulu mungkin sukar sedikit....
telah ku semat dalam hati dan minda ku agar berhati-hati
dengan permainan dan sandiwara "racun dunia"

AddThis Social Bookmark Button


 

Design by Amanda @ Blogger Buster