"telefon Berkarat".....  

Thursday, December 18, 2008



"Telefon Berkarat" itu permaian waktu aku zaman kanak-kanak
waktu itu seronok sangat..penuh dengan gurau senda
dan hilai tawa ruang yang mengambarkan keseronokan...
bermain "telefon berkarat" siap ada lagu lagi kami cipta
tanpa ada maksd lain @perasaan yang tidak enak....
sebut je nak main "telefon karat" melompat -lompat ke seronokan...
itu berlaku zaman kanak- kanak ku yang tidak mengerti
rentak dan rencah kehidupan suka,gembira,masam,manis dan pahit...
aaahh bila masa sudah beredar,zaman mula berubah
tanpa ku sedari perubahan itu..
bila aku sudah berada di zaman dewasa...alam pekerjaan....
dimana aku terpaksa berhadapan dengan manusia
yang mempunyai seribu satu ragam...
mula-mula terkejut juga tapi sekarang dah lali sikit lah...
itu agaknye dikatakan asam jarang@rencah kehidupan yang sebenar...
Kini aku di ajak bermain permainan di zaman kanak-kanak ku"telefon berkarat"
tapi kali ne permainan yang hendak di mainkan lebih mencabar sangat...
silap hari bulan boleh bergolak bumi ne...
dulu permainan ini hanya satu rentak je....
tapi kali ini permainan ini lebih rancak sebab dia ada 2 rentak...
di mana ada rentak si pemain kena menari ikut rentak
yang di mainkan oleh si pemukul gendang dan manakala si pemukul gendang
makin rancak memukul gendang sambil ketawa riang...
sekarang ini aku rasanya aku kena menari mengikut pukulan gendang....
he...he....he....(tak pelah........ )
tapi aku tidak mudah melatah dengan permainan ini...
aku tahu pe yang sedang berlaku...tersurat dan tersirat
tapi aku malas nak bising- bising aku menambil pendekatan ikut je
rentak yang mereka mainkan...
suatu hari nanti ku pasti mereka kan kepenatan memukul gendang..
waktu ku akan tunjukkan kehebatan aku memukul gendang...
barulah permainan ne bertambah seronok...
waktu ku rasa ku sudah mampu mengukir senyuman kemenangan.....

AddThis Social Bookmark Button


1 comments: to “ "telefon Berkarat".....

 

Design by Amanda @ Blogger Buster