tugas baru ku  

Tuesday, December 2, 2008

Lama rasanya aku tidak menulis...rindu banget...
tapi kesibokan dan menyibok aku terpaksa melupakan seketika
ari ne aku curi-cuiri masa meluangkan masa nak menulis...
pagi ne aku terpaksa bagun awal seperti sebelumnya
selalu aku bagun dalam pukul 6.15 pagi tapi skarang aku kena bagun
lebih awal...jadula harian aku dah berubah serta merta...
maklum lah selamanye kerja rumah dan hal berkaitan keluarga
semua kak yang urusankan..aku jarang-jarang
membantu terutama bahagian dapur
aku cuma membantu waktu makan je...he...he...
kalau itu no satu..tak payah disuruh...
pagi ne aku macam lipas kudung...terkejar sana...terkejar cini
mana taknya selama ne aku jarang benar ambil tempat...
selalu buat bodoh je(muka seposen...he..he..)
selalunya keperluan dan urusan keluarga kak yang sediakan dan uruskan
aku hanya sumbagkan kewangan je...yang aku tahu semuanya beres
lepas kak ku ditawarkan berkerja..terpaksa berjauhan dari rumah
akulah terpaksa ambil alih tugas yang kak lakukan selama ne
waduh semuanya aku kena buat...
rupanya susah jugak...tapi tak pelah ini lah pekara yang aku masti tahu lakukan
dan tidak mengharap 100% pada kak dan orang lain
sambil memasak mak sempat menyusik aku (belajo dari sekarang bila dah kawen ada rumah sendiri senag taulah buat keja jangan nak harap suami je...)
waduh kesitu pulak perginya..mak aku ne...buat malu je...
pagi tadi juga aku terpaksa melakukan tugas yang aku tak penah lakukan
mandikan dan beri makan pada babay...
tapi best sangat...pegalaman wooow



AddThis Social Bookmark Button


2 comments: to “ tugas baru ku

 

Design by Amanda @ Blogger Buster