tu sudah dikatakan jodoh  

Saturday, March 14, 2009

pagi ne aku mula masuk keja seperti biasa...
bertimbun jugak lah keja yang menunggu aku...
maklumlah dah 2 hari aku cuti sebab kurang cihat
x boleh cuti lama-lama aku takut lagi
berbukit bakau keja aku...he...he....
pagi tadi tekak aku teringin nak makan nasi lemak
aku ajak budak ict temankan aku pergi beli sarapan ditempat biasa
ikutkan memang x ada selera tapi perut dah terlalu pedih
sampai ditempat nak beli nasi lemak....
sedang aku menjenguk-jenguk yang mana lauk paling best
aku terkedu melihat pe yang aku nampak
macam kurang cikit je tidak percayanya
kini baru aku faham pe yang orang sering perkatakan

" tu dah dinamakan jodoh"
terbuka minda aku yang hampir tertutup selama ini
yang sentiasa beranggapan bahawa orang
perempuan bertubuh besar (gemuk )
tiada lelaki yang memiliki paras rupa minat
@ akan menjadi pasangan hidup...
tapi aku silap menilai selama ne.....
ada juga sebelum ini kawan-kawan bercerita tentang
perempuan gemuk bertemu jodoh
dengan lelaki yang ada paras rupa
@ sebaliknya tapi hati ku
tidak dapat menerima sepenuhnya
pe yang kawan -kawan ku perkatakan
tapi bila telah kulihat pagi tadi..
baru aku percaya sepenuhnya
pe yang penah kawan-kawan ku perkatakan dulu....
melopong mulut aku melihat sepasang suami isteri pagi tadi
suaminya punyalah hensem dan macho...
(suami orang dayah he...he...)
tapi isterinya macam akulah saiznya cuma membezakan dia pendek cikit..
sempat aku berbisik kepada rakan ku....cuba adik tengok pasangan tu
sambil tersenyum pe yang kak nak heran kan..
itu pekara biasa yang tiada luar biasanya tidak perlu diperkatakan lagi
ALLAh itu kan maha adil.....betul tu

"Ya ALLAh ampukan dosa hamba mu ini"

AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ tu sudah dikatakan jodoh

 

Design by Amanda @ Blogger Buster