selamat berbahagia kawan ku  

Friday, August 7, 2009


malam ini bekas teman tapi mesra ku
akan melafazkan akad nikah
malam ne jua statusnya akan berubah
dari teruna bertukar menjadi suami kepada kaum sejenis ku
majlis persandingannye dilangsungkan pada hari sabtu ne..
sedang aku lena tido kerana makan ubat batuk
aku dikejutkan bunyi hp...
alamak malaun mana pulak yang telefon
tengat malam buta....
rupanya bekas teman tapi mesra ku
dia menjemput aku kemajlis akad nikahnye
dia ingin aku menyaksikan majlis penuh bersejarahnya
aku tidak menyanggupkan @mengiakan
aku hanya diam seribu bahasa..
hanya yang mampu aku katakan bagi menyedapkan
hatinya "insyaallah"
sebelum mengakhiri perbualan
sempat ku ucapkan "Tahniah"
aku terbaring sambil mata berkelip-kelip memandang siling
"kuat ke aku nak menyaksikan orang yang penah
aku sayangi bersama insan lain"
aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh
tapi aku tidak dapat menerimanya lebih dari seorang teman biasa
walaupun aku sudah cuba belajar menerima menjadi teman hidup ku
kami tidak ada keserasian sebagai pasangan kekasih
tapi kami ada keserasian menjadi sahabat...
Ya Allah kenapa dengan diri ku ini????
sepatutnya aku gembira dengan berita hari bahgianya.

AddThis Social Bookmark Button


2 comments: to “ selamat berbahagia kawan ku

  • nOor Fariza
    August 9, 2009 at 2:36 PM  

    Hai...thanks you ye coz dah sudi singgah kt blog SYURGA CINTA...thanks a lot...so komen saya untuk entry awak kenangan yang lepas jgn di kenang lagi.teruskan KEHIDUPAN awak dengan menerima ketentuan yang telah ditetapkan oleh-Nya...

  • Sifu Mirza
    August 11, 2009 at 10:54 AM  

    terimalah seadanya angerik...

    terimalah...

    ada yang lebih baik utk awak di hari depan...

    memang pahit..tapi atas kepahitan itu kita akan hargai setitik kemanisan..

    insya allah..

    :-)

 

Design by Amanda @ Blogger Buster