shopping  

Friday, September 18, 2009

malam tadi aku pergi"shopping"
cari kuih untuk hari raya
maklumlah nak buat tidak sempat
sibok bebenar....
jadi untuk memudahkan
pe yang harus dimudahkan
aku cadangkan pada mak
keta buat kuih tunjuk saja..
ada tempat bila ku sebut namanya
pasti hampir 99% semua orang tau
mana lagi kalau tak ke SG BESAR
yang paling penting nak pergi
tempat itu kena bawak pitih lebih
bila sbaik kaki melangkah masuk kawasan tersebut
alamak mesti tak sedar dunia punya
berjam-jam masa dihabiskan di situ
sampai di destinasi yang dirancang
aku terkedu punya ramainya orang
aku dan mak termasuk dalam kelompok manusia yang hadir
sedang syok shopping
tiba-tiba telinga aku menangkap lagu senario....
aku terus terkedu dan tersengih macam kerang busuk
senikatanya terkena batang hidung he..he..
"bila nak raya semua bagai nak gile"
"bila puasa buat-buat lupa"
"bila habis raya semua poket kosong"
"waktu itu semua buat tak tau sahaja"
"waktu itu hutang berjeler-jeler"
he..he....he...















AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ shopping

 

Design by Amanda @ Blogger Buster