Aku digelar Anak Dara Tua  

Friday, July 3, 2009

semalam ada beberapa orang jiran tertangga
berkunjung kerumahku,penuh jugalah halaman rumah
biasalah makcik- makcik bila berjumpa
pasti ada je bahan cerita terkini lagi terhangat
aku mengelar mereka program
"persidangan terkumpul"
yang dipengerusikan oleh mereka2
yang dilantik tidak rasmi
bila aku balik dari kerja,baru matikan enjin motor
suduh ada yang menyapa aku,
aku cuma tersenyum dan memaniskan mulut
menyanyakan khbar.sedang aku turun dari motor
aku ditembak dengan peluru m16
waduhhhhh sakit betol telinga aden mendogarnyo
terbakar den menahan sabar
menang molut makcik tak ambik insuran kot
nasiblah aden kuat sikit cikit iman..he..he...
ada ke dia cakap "awak itu bila nak kawen????
umur dah tua,jangan memilih sangat,
lagipun wak tu bukan cantik sangat....
mak ai sedap betul telinga aku mendengarnya..
berkedut 1000 muka aku..manaada aku tua
umur aku baru nak masuk 24 tahun
ada ke dia cakap aku dah tua
lain lah kalau dah 50 tahun ke........
itu baru boleh cakap anak dara tua
sambil berlalu masuk aku siap mengusik
mak cik kenal-kenalkan lah dengan anak teruna
makcik yang hensem tu...dapat jugak jadi menantu makcik
ku trus meminta izin untuk masuk kedalam
makin lama aku disitu makin sakit terlinga aku dibuatnya
terdetik dihati kecil ku...
perkahwinan bukan perkara yang boleh dibuat suka2
mahupun dibuat main-main
perkahwinan memerlukan seorang tu bersedia
dari semua segi mental,rohani dan jasmani
berat ooooo tanggung jawab bila dah kawen..
buat masa ne aku berkenan dihati
seorang mamat ne..kami dah lama juga berkawan
sikapnye ada ciri-ciri seorang ketua
dalam membimbing...
tu yang buat aku terkesima seketika
tak tau sama ada dia menyintai ku
@hanya kawan biasa sahaja....
kini yang mampu aku lakukan berdoa pada Allah Swt
Semoga dipertemukan jodoh ku dengan lelaki
yang beriman ,penyayang dan bertanggung jawab.
Amin.................




AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ Aku digelar Anak Dara Tua

 

Design by Amanda @ Blogger Buster