angin betol  

Thursday, February 19, 2009

Hari ini pelah nasib aku...masalah bertimpa-timpa..
sakit betul semua badan aku,
paling sangat-sangat sakit jiwa dan otak aku
aku rasa nak mengamuk je..
tapi aku masih waras lagi...
tak nak aku glomor sebab pekara kecil....
bila aku terbayang muka dan senyum je rasa
nak aku cekik-cekik je kasi mati....
hidup menyusahkan orang betul...
bodoh berlagak pandai bebenar....
suruh buat keja berfeadah bodoh
nak mampus berlagak pulak itu
buat keja yang tidak berfeadah
dan menyibok hal dan keja
orang lain pandai macam ahli fikir negara....
aku jadi marah tiba -tiba,
mana tak sakit hati dan sakit semuanya
bila keja yang keta susah buat tiba-tiba
dengan senang-senang orang lain padam
dia tak tanya pun pada aku samaada
benda itu guna atau tidak
semalam aku mampu tersenyum
bila usaha aku hampir berjaya
impian yang aku idamkan hampir berjaya...
aku siap berpesan tolong jangan padam...
entah malaun manalah yang padam itu,
nak kata pekak dan tuli tak jugak...
dia siap tanya samaada aku marah atau tak...
manusia yang benar-benar bodoh dan tolol je
akan bertanya soalan macam itu
aku hampir menangis kerana kecewa teramat sangat
penat aku memerah otak dan keringat tenaga
hancur dalam sekelip mata sahaja....
tapi aku sedaya upaya pujuk hati ku
supaya bersabarku katakan pada diriku
"ini bukan reziki dan terus berusaha"
mungkin ada hikmahnya
ari ne aku guna bahasa kasar...
sakit betul hati aku








AddThis Social Bookmark Button


3 comments: to “ angin betol

 

Design by Amanda @ Blogger Buster