Besar kesilapan ku....besar lagi kesalahan mu.....  

Friday, October 10, 2008

Cuaca pagi ne cerah sinaran mentari memancarkan cahaya....mood aku pagi ini seceria sang mentari tapi sayang keceriaan itu tidak bertahan lama....ianya direntap dalam sekelip mata oleh sikap manusia yang hanya tahu mencari kesalahan orang lain....haa..........sebaik sahaja aku sampai di pejabat baru kaki nak melangkah masuk pintu pejabat...satu teguran yang lebih kepada menyalahkan diriku...rasanya kesalahan @kesilapan yang aku lakukan tidak sebesar mana hanya yang pasti diantara dia @ orang lain tidak akan terluka @mati..
cara tegurannya yang menengking seolah-olah aku melakukan kesalahan yang boleh mengancam nyawa dia..

Hati ku tersentuh degan teguran yang ku anggap melampau(aku bukan pekak untuk dia menengking aku)walaupun selama ini aku lebih suka ambil sikap berdiam diri@tidak mengambil kisah tetapi aku tetap manusia biasa yang mempunyai hati dan perasaan...adakalanya dia juga tidak terlepas dari melakukan kesilapan dan kesalahan yang lebih besar(menipu dan mencuri masa dalam ketika waktu bertugas)tapi aku hanya memerhati...diam ku selama ne bukan bererti takut..tapi bagi ku dia lebih dewasa dan berpengalaman dalam alam perkerjaan pasti dapat membezakan baik buruk sesuatu perkara..........sayang seribu kali sayang semua itu tak tercapai akalnya....


("Ya Allah tabahkan hati hambamu setabah hati Siti Sarah...Amin)

AddThis Social Bookmark Button


3 comments: to “ Besar kesilapan ku....besar lagi kesalahan mu.....

 

Design by Amanda @ Blogger Buster