tIAdA kEpAsTiAn.......  

Friday, October 24, 2008



"Ya Allah Bantulah Hamba Mu Yang Lemah Ini"
"Murahkan Rezeki Hamba Mu Ini"


Selesai aku solat maghrib.....aku seperti biasa menonton berita
"Bulatin utama" bukan pe hanya untuk
mendapat pengetahuan dan mengikuti perkembangan
yang berlaku luar dan dalam negara....
tapi bab politik aku kulir(malas) nak mendengar balik-balik perkara yang sama je..
orang ne tuduh orang itu..orang itu tuduh orang ne..
(lantak lah koma..he..he...)
sambil menonton berita sambil itu juga mulut ku tidak
berhenti menguyah makanan....
tiba-tiba mulut ku terhenti menguyah dan telinga ku menangkap
tajuk berita yang dibaca oleh penyampai berita...
Ya Allah betul ke pe yang ku dengar@aku tersalah dengar...
bila ku baca tajuk berita yang dipaparkan...
"KAKI TANGAN AWAM YANG BERJAWATAN KONTRAK
AKAN DITAMATKAN PERKHIDMATAN"
Ya Allah aku terkejut dan tergamam mendengarnya....
serta merta aku terbayang wajah-wajah rakan sejawatan@kerja
dengan ku yang masih berjawatan kontrak....
"terdetik dihatiku bagaimana perasaan mereka andai mereka
mendengar berita ini".....pasti mereka kecewa dan gelisah...
andai betul pihak terbabit mengotakan pe yang diperkatakan....
50 ribu orang akan kehilangan mata pencarian(sumber rezeki)......
terdetik dihati ku adakah ini merupakan penganiayaan @kezaliman
yang dilakukan secara terhormat,pada pihak yang lemah???????????
tapi masih ada kelegaan ada pihak yang terbabit sedaya upaya akan memperjuangkan hak perkerja yang berjawatan kontrak dan menghalang dari pihak terbabit
dari merealisasikan pe yang diperkatakan...
tapi keputusan dan kesahihan berita tersebut belum diputuskan lagi...
Ya Allah aku bersyukur teramat sangt kerana memperolehi jawatan tetap ...
sekurang-kuarang terselamat dari permasalahan ini ......

AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ tIAdA kEpAsTiAn.......

 

Design by Amanda @ Blogger Buster