Sinar Bahagia Pasti Kan Bersinar Jua...  

Tuesday, October 14, 2008


Air mata dan zikir menjadi penenang jiwa batin ku...dikala orang sedang lena dibuai mimpi..
mata ku tidak dapat lena...akhirnya aku mengambil kuputusan untuk mengadu kepada yang maha Esa..aku dan keluarga ku kini sedang diuji dan diduga oleh Allah s.w.t....alhamdullilah duga yang Allah berikan keatas aku dan keluarga ku itu tandanya Allah sayangkan kami..dugaan ini menjadikan aku lebih mendekat diri padaNya..fikiran ku bercelaru dan perasaan ku hiba melihat keadaan ayah yang sekarang
kesihatannya tidak berapa sihat (mungkin sakit orang tua)itu salah satu sebabnya...
ayah sekarang langsung tidak mahu menjamah makanan &minuman malahan dia kerap termenung...tubuh badannya semakin lemah dan susut..aku terpaksa menggunakan cara kekerasan kerana cara lembut untuk memujuk dia menjamah makan tidak berkesan..
aku terpaksa menjadi anak yang kurang ajar(meninggikan sedikit suara)
walhal aku sebelum ini aku tidak penah meninggikan sikit pun suara kepadanya..
dengan meninggikan sedikit suara baru dia mahu menjamah sedikit makanan..
Ya Allah ampunkan dosa ku..aku terpaksa tanpa kerelaan hatiku berbuat demikian...
niat ku hanya satu nak melihat ayah cepat sembuh dan sihat seperti dahulu..
Aku rela berkorban wang ringgit dan tenaga demi melihat
ayah kembali sihat itu harapan aku dan keluarga...
Menjelang beberapa hari lagi syawal kami sekeluarga mendapat sikit sinar kegembiraan,
apabila kak ku mendapat tawaran kerja tapi kegembiraan itu tidak bertahan lama.
ianya hanya seketika..tempat yang ditawarkan kerja kepada
kak ku mengundang bahaya kepada kak...
akhirnya kak dan abg ku mengambil keputusan pergi keputrajaya
untuk berjumpa dengan pihak berkuasa untuk memohon pertukaran kebahgian lain..
pihak berkenan memberitahu ada 2 kekosongan..
dia meminta kak berfikir dan membuat keputusan...
pada ke esokan harinya kak menelefon pihak terbabit untuk menyatakan pilihannya..
tapi pe yang berlaku sebaliknya..
kak diberitahu tiada lagi kekosongan,kak di minta melaporkan diri ditempat asal dia ditawarkan kerja...Ya Allah tidak sampai 48 jam berlaku penipuan...
pe semua ini....permainan pe ini...
kepada pihat terbabit terima kasih diatas sandiwara penipuan semua ini..
kau permainankan perasaan orang yang kau telah berikan harapan
dan yang mengharap pertolongan dari mu...
Ku pujuk kak ini mengkin ada hikmahnya..sabarlah dan banyak kan berdoa...
Sebaik awan berarak mendung berlalu....Ya Allah sekali lagi aku difitnah oleh manusia yang hati busuk hanya bertopengkan manusia...setahu aku aku tidak penah menyakitkan hati dia,keluarga nya mahu pun orang lain...susah senang aku yang tanggung sendiri....
"biarlah pe orang nak cakap dan buat keatas diriku...
ku percaya nnti disuatu saat dan masa sinar kebenaran akan muncul
juga hanya cepat atau lambat jer...:D
Aku sesekali tidak akan melatah @melenting dengan fitnah yang ditabur keatas diri ku...
aku lebih kenal siapa diriku ini dari dia mahupun orang lain...
kepada mak terima kasih kerana mempercayai anakmu ini dan mak adalah sumber kekuatan aku untuk menghadapi dugaan dan pancaroba dunai hari ini..aku tetap akan mengukir senyuman walaupun ianya terlalu pahit&pedih bak belati menghiris kalbu...


"Ya Allah Tabahkan Hatiku Setabah Hati Siti Sarah"

"Ya Allah Jadikan lh Aku Anak Yang Taat dan Soleha seperti Siti Fatimah...Amin

AddThis Social Bookmark Button


1 comments: to “ Sinar Bahagia Pasti Kan Bersinar Jua...

 

Design by Amanda @ Blogger Buster