MukA seposen......  

Wednesday, October 29, 2008

Hari ini aku pergi kerja dengan azam baru..dihati dan didalam sanubari
dah tersemat cikit kata-kata pengarah baru...kena mulakan sifat 3 M dalam diri...
tetapi terdetik dihati kecil ku.. Ya Allah Engkau telah turunkan limpah nikmat
dan rezeki kepada ku...tapi ada kala aku menjadi manusia yang lalai...
aku adalah antara insan yang paling bertuah....
diberi kepercayaan oleh pengarah dan pihak terbabit
untuk aku memberi perkhidmatan pada masyarakat....
sepatatunya kepercayaan dan amanah yang diberikan ku galas dan laksanakan sebaik mungkin...nak kata 100% tak mampu sebab aku manusia biasa
yang tidak lari dari sifat penyakit M(semua orang ada penyakit itu..he...he...)
insyallah aku akan ku laksanakan sehabis baik(woooow azam baru)
sampai ofis aku seperti biasa membaca surat khabar nak tau
perkembangan terkini dan sensasi..selesai membaca surat khbar
baru aku perasaan suasana opis senyap macam malaikat lalu..
wah aku kehairanan selalu ada suara-suara yang memberi
pandangan@komen kalau sesuatu berita disurat khabar...
kulihat riak wajah rakan-rakan ku...
masam dan tidak banyak bercakap....
dalam hati ku dah syak ne mungkin kes semalam ne...
(semalam ada jamuan di HQ semua staf hadir)masa dah nak balik diperkarangan kawasan letak kereta di HQ kereta kawan sekerja ku dicalarkan oleh manusia
yang tiada sifat kesabaran.... berlaku sedikit kekecohan tetapi sekejap je...
keadaan kembali pada normal...
aku ternampak kawan ku lagi sorang.... sebelum dia masuk kereta dengan nada
bergurau ku katakan pada member lagi sorang...
"oooh naik kereta besar dan baru patutlah tak nak cakap...
esok keta pulaukan dia"aku hanya bergurau je..
tiba-tiba dia tarik muka seposen
(lantak lah kome...)rupanya gurauan ku masih tersimpan
didalam hati dan sanubarinya...
hari ini dia mogok dan sebotaj dekat aku...




:d kesabaran setiap insan ada batasan

AddThis Social Bookmark Button


2 comments: to “ MukA seposen......

 

Design by Amanda @ Blogger Buster